Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Different Representations of Love in the Works of William Shakespeare
JANDAČOVÁ, Petra
Tato diplomová práce se zabývá různými způsoby, jak William Shakespeare pojímal téma lásky ve svých dílech. První část diplomové práce se zaměřuje na Shakespearovu biografii a zdůrazňuje autorovy významné kariérní a literární úspěchy za účelem vytvoření kontextu a časového ukotvení jeho básnických a divadelních děl. Dále se práce zabývá způsoby, jak bylo k tématu lásku přistupováno z hlediska historického a literárního, a to zejména v kontextu vývoje anglické literatury a rozvoje poezie o lásce. V hlavní části práce jsou zkoumány rozličné způsoby, jak Shakespeare ztvárňoval a chápal téma lásky v jeho dílech. Pojetí lásky v Shakespearově repertoáru je nahlíženo v kontextu žánrů jeho básnických děl - výpravných básní a sonetů, a divadelních her - komedií, tragédií a romancí. U každého jednotlivého žánru je vybráno několik konkrétních děl, které jsou následně interpretovány v návaznosti na to, jakým způsobem se vztahují k tématu lásky a jak toto téma pojímají.
Sedm smrtelných hříchů v italské literatuře 14. století
Šilarová, Veronika ; Pelán, Jiří (vedoucí práce) ; Žáčková, Magdalena (oponent)
Cílem této práce je pojednat o zobrazení sedmi smrtelných hříchů v italské literatuře 14. století na základě analýzy literárních pramenů, pocházejících od tří nejvýznamnějších autorů tohoto období. Hlavními analyzovanými díly jsou alegorická skladba La divina commedia (Božská komedie) od Danta Alighieriho, soubor novel Il Decameron (Dekameron) a alegoricko-pastorální skladba Ninfale d'Ameto (Komedie o florentských nymfách) Giovanniho Boccaccia, a v neposlední řadě pak latinské dílo Francesca Petrarky Secretum meum (Mé tajemství). Diplomová práce obsahuje osm kapitol. První tři kapitoly mají úvodní charakter; pojednávají o pojmu hříchu obecně, o tradičním katolickém pojetí sedmi smrtelných hříchů ve středověku, a představují historický kontext Itálie 14. století. Čtvrtou kapitolou začíná ústřední část celé práce. Zde jsou postupně představeni Dante, Boccaccio a Petrarca, jejich pojetí smrtelných hříchů, jejich názory na vztah mezi hříchy a láskou, na vztah mezi hříchy a ctnostmi, a také jejich pohled na příčiny smrtelných hříchů a na možné způsoby jak se jich vyvarovat. Práci pak uzavírá osmá kapitola, shrnující poznatky z kapitol předchozích. V kapitole je také poukázáno na podobnosti a odlišnosti mezi autory, a zároveň je zde naznačen jistý posun v přístupu k sedmi smrtelným hříchům, který se...
Carl Luython - 1. kniha madrigalů 1582 (edice a analýza)
Hálečková, Šárka ; Daněk, Petr (vedoucí práce) ; Baťa, Jan (oponent)
Práce se zabývá madrigalovou tvorbou Carla Luythona, skladatele a varhaníka působícího na dvoře Rudolfa II. Součástí práce je kritická edice 1. knihy madrigalů Carla Luythona a hlubší analytická sonda do dvou vybraných madrigalů: Due rose fresche a Io mi rivolgo indietro. Klíčová slova Luython, Petrarca, Rudolf II., Praha, madrigal, edice, analýza

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.